محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 1
  • بازدید دیروز : 3
  • بازدید کل : 1601

سربازی اختیاری کی تصویب میشود ؟


s-moshaver.com

سربازی اختیاری کی تصویب میشود

6-7 minutes


سربازی اختیاری کی تصویب میشود ؟ همانطور که میدانید موضوع اصلاح قانون خدمت سربازی در حال بررسی است. حقوق سربازان در سال ۱۴۰۰ با افزایش 3 برابری به حداقل یک میلیون و 50 هزارتومان رسید. اکنون بحث تغییرات کلی در قوانین سربازی راه افتاده و لازم است مسئولان امر کیفیت سربازی را هم‌ در آموزشگاه‌ها و هم‌ زمانی که در اختیار ستاد کل نیرو‌های مسلح هستند، افزایش دهند در کشور‌هایی که خدمت وظیفه به صورت اختیاری است، حقوق و مزایایی که دریافت می‌کنند کفاف زندگی را می‌دهد. ابوالفضل ابوترابی نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به جزئیات طرح اختیاری شدن سربازی بیان کرد: سربازی را از ۲ سال به ۵ سال به صورت اختیاری تبدیل می‌کنیم و از آن‌هایی که نمی‌خواهند سربازی بیایند، یک مالیات تامین بر امنیت تا سن ۵۰ سالگی می‌گیریم. اختیاری شدن خدمت سربازی هنوز مصوب نشده. در این مقاله در خصوص سربازی اختیاری کی تصویب میشود ؛ برای دانشجویان و فارغ التحصیلانی که قصد اعزامبه خدمت دارند ؛ اطلاعاتی ارائه شده.


,,,,,,,,,,

"سامانه مشاوره تلفنی صدای مشاور"

برای تماس از کل کشور کافیست با تلفن ثابت و بدون گرفتن کد،

 

با شماره 9099071611 تماس بگیرید

تماس از 8صبح تا 12شب حتی ایام تعطیل

 

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت جهت خریداری بسته های تماس کلیک کنید.

,,,,,,,,,


سربازی اختیاری کی تصویب میشود ؟ بنا بر گزارش ستاد کل نیرو‌های مسلح ۹۶ کشور فاقد خدمت اجباری در زمان صلح هستند مانند آرژانتین و ژاپن، ۱۳ کشور نیز از سربازان صرفا در امور مدنی یا به صورت نظامی غیر مسلح استفاده می‌کنند، مانند: آلمان و اسپانیا، ۹ کشور نیز با ترکیب خدمت وظیفه و حرفه‌ای هستند، مانند کویت و فیلیپین، ۱۵ کشور هم خدمت انتخابی دارند به عبارتی اجباری، ولی سرباز می‌تواند محل و نوع خدمت خود را انتخاب کند، مانند آفریقای مرکزی و چین، ۷۸ کشور نیز خدمت سربازی اجباری دارند، مانند ایران و ترکیه.

راشد پرستار : رفتار در محل خدمت با سربازها می‌بایست به‌گونه‌ای باشد که از ابعاد مختلف یک جوان را دل‌زده و خسته نکند و حتماً با خاطیان برخورد سنگینی شود.سربازی اختیاری کی تصویب میشود ؟

قانون‌گذار باید مجازات‌های سنگین برای بدرفتاری با سربازان را تصویب کند و در اجرای آن قانون اهتمام ورزد و نگذارد حقوق یک جوان سرباز پایمال شود. دبیرکل مجمع ملی جوانان کشور ادامه داد: جوانان همواره این سؤال را می‌پرسند چرا جوانی که متأهل، مستأجر و دارای شغل است به سربازی برود؟ تا ماهی ۵۰۰ هزار تومان حقوق بگیرد؟ که در این مورد اگر قانون‌گذار به وظیفه خود عمل کند و به قوانین مصوب نظارت کند قطعاً حقوق سربازان افزایش پیدا می‌کند و فشار روانی سربازها کاهش پیدا می‌کند که در این صورت جوانان به سمت خوداشتغالی روی می‌آورند و فشار اقتصادی آنها کاهش می‌یابد و عده‌ای نیز به جهت اختیاری بودن سربازی و مکفی بودن حقوق و مزایای آنان حتی به اتمام خدمتشان نیز فکر نکنند بنابراین ستاد کل می‌تواند کمبود نیروها را دیگر به عنوان یک دغدغه نداشته باشد.سربازی اختیاری کی تصویب میشود

همچنین به عدم نظارت مجلس به قوانین مصوب در حوزه خدمات به سربازان اشاره کرد : در قانون خدمت وظیفه عمومی ماده ۸۰، ماده ۸۱ و ذیل ماده ۸۱ در تبصره یک آن آمده است بیمه خدمات درمانی حداکثر یک سال پس از پایان خدمت دوره ضرورت تا زمانی که سربازی اشتغال به کار پیدا نکرده است استمرار پیدا کند، اگر نظارت مجلس به این قوانین باشد دیگر طبیعتاً قوانین خاک نمی‌خورد و تبعاً جوانان بی‌انگیزه و ناامید با آینده نخواهند بود. پرستار گفت: در صورتی که کارگاه توانمندسازی و مهارت‌افزایی حرفه‌ای اختیاری فعال شود، جوان امیدوار می‌شوند حتی بعد از خدمت سربازی جز امرارمعاش خانواده به چیز دیگری فکر نکند و در انتها منجر به ایجاد حرفه تخصصی شود و این موضوع نیز در تحکیم بنیان خانواده کمک به سزایی دارد و در ترویج فرهنگ ازدواج و کاهش طلاق نیز تأثیر مستقیم خواهد گذاشت.

سربازی اختیاری کی تصویب میشود ؟ هر چند مجلس در حال حاضر قصدی برای تصویب این طرح در صحن علنی ندارد، اما انتظار می‌رود تا پیش از بردن این طرح به صحن علنی با مشورت‌ها و چکش کاری‌ها و بدون نقص به صحن علنی برود؛ طرحی که شاید تصویب آن سرنوشت‌های مختلفی را برای جوانان این مرز و بوم رقم بزند.

توجه داشته باشید ؛ سربازی اختیاری کی تصویب میشود ؛ در همین مقاله بروزرسانی خواهد شد.

چرا سربازی اختیاری تصویب نمیشود ؟

سربازی اختیاری کی تصویب میشود - از پیگیری‌هایی که مستمراً برای افزایش حقوق و مزایای سربازان انجام شده است. از تلاش‌ها برای مهارت‌افزایی و حرفه‌آموزی به جوان‌ترها. از این‌که همین حالا با بیش از 30 ارگان دولتی برای کارآموزی نیروهای وظیفه تفاهم شده است. از اینکه ستاد کل برای اعتلای خدمت و بالا بردن کیفیت دوران وظیفه جدی است.

ضرورت مهارت‌آموزی نیروهای وظیفه روشن است؛ آن هم در کوران شدیدترین مشکلات اقتصادی. ستاد کل نیروهای مسلح در این زمینه هم پیش‌قدم شده است. «قرارگاه مهارت‌آموزی نیروهای مسلح» با همین هدف شکل گرفت؛ برای آموزش، راهنمایی و فراهم آوردن شرایط ورود هرچه ساده‌تر آنها به بازار کسب‌وکار. بعلاوه موضوع «تربیت» نیز مطرح است؛ اینکه جوان‌ترها در این 24 ماه حسابی پخته شوند. سردار سپهر فرمانده این قرارگاه در حاشیه رویداد علمی «تا ثریا» گفت: «تلاش بر این است که هر سرباز در طول خدمت وظیفه عمومی حداقل یک مهارت تخصصی در کنار مهارت‌های عمومی مانند مهارت‌های قضایی و کسب و کار بیاموزد. تاکنون 7 هزار کارگاه قانونی و دارای مجوز در مجموعه نیروهای مسلح ثبت شده. تلاش می‌کنیم سال آینده این تعداد به 10 هزار مرکز آموزش مجاز به صدور گواهینامه افزایش یابد.»

آقای سپهر هم‌چنین از تشکیل چهار مرکز نوآوری در نیروهای مسلح خبر داد که با استفاده از ظرفیت‌های نخبگان جوان این سرزمین درحال بر طرف کردن نیازهای دفاعی کشور هستند. وی اضافه کرد: «در راستای اشتغال سربازان تسهیلات مالی، حقوقی‌، آموزشی، قانونی و اجرایی پیش‌بینی شده که به تصویب رئیس ستاد کل نیروهای مسلح رسیده است. به سربازان حتی بعد از پایان خدمت هم خدمات حقوقی و حمایتی ارائه تا کار و کسبی راه‌اندازی کنند.»

لینک های مرتبط سربازی اختیاری در سال 1400 :

حذف سربازی اجباری

جزئیات سربازی اختیاری

 

" عزیزان خواننده توجه داشته باشید که ما در مقالات خود آخرین اخبار سربازی را به اطلاع شما عزیزان میرسانیم "

 

 

منبع : سربازی اختیاری کی تصویب میشود

 

 

  انتشار : ۲۳ خرداد ۱۴۰۰               تعداد بازدید : 7

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما